środa, 8 kwietnia 2015

"Oby tak dalej" - wywiad z Paulą Stanisławską, właścicielką Pole Dance Studio w Świeciu oraz Grudziądzu

Pole Dance Studio Świecie i Grudziądz
Świecie oraz Grudziądz to miejscowości, które łącznie liczą niecałe 120 000 mieszkańców. Można by rzecz mieścinki bez szansy na studio pole dance. A jednak to właśnie w tych dwóch miejscowościach Paula Stanisławska otworzyła swoje studia pole dance - Pole Dance Studio Świecie oraz Pole Dance Studio Grudziądz, które cieszą się niemałym zainteresowaniem.

Natalia Maria Wojciechowska: Jest Pani właścicielką jedynych miejsc, w których można ćwiczyć pole dance w Grudziądzu oraz Świeciu- skąd pomysł na utworzenie takich miejsc?
Paula Stanisławska: Około 7 lat temu przeprowadziłam się do Gdańska z okolic Świecia, zauroczona ogromem zajęć sportowych jakie oferuje duże miasto rozpoczęłam swoją podróż przez siłownie i szkoły tańca, próbowałam sił na fitnessie czy gimnastyce jednak nic nie przykuło mojej uwagi na więcej niż rok, zajęcia wydawały mi się nudne i monotonne. Pewnego razu koleżanka (Katarzyna Cyran - obecna właścicielka Elite Studio w Gdańsku) wyciągnęła mnie na zajęcia pole dance do Ecole de Pole w Gdańsku i się zaczęło :) Zajęcia były dla mnie ciągłym wyzwaniem ,zresztą tak jest do dnia dzisiejszego, 
Pomysł szkoły w Świeciu wyszedł od moich koleżanek, które niejednokrotnie podkreślały, że w Świeciu nie ma ciekawych zajęć dla kobiet. 
I tak pod okiem Gosi Lukowicz - właścicielki Ecole do Pole rozpoczęłam od przygotowań do samodzielnego prowadzenia zajęć skończywszy na wybraniu lokalu na własne studio w Świeciu. Grudziądz powstał niedawno (studio funkcjonuje od października 2014 r.) pomysł zrodził się, ponieważ coraz więcej osób dojeżdżało z Grudziądza do Świecia na zajęcia, a jest to prawie 30 kilometrów, więc pomyślałyśmy czemu nie. 
NMW: Czy w województwie kujawsko-pomorskim rynek pole dance jest duży? Czy raczej się tworzy, a Pani w tym procesie tworzenia go uczestniczy?
PS: W naszym województwie jest kilka szkół Pole Dance, kursantki mają do wyboru nie tylko nasze studia w Świeciu czy Grudziądzu, prężnie działa również Bydgoszcz organizując warsztaty czy pokazy. W tym roku planujemy otworzyć studio w Toruniu, ponieważ obecnie nie ma tam żadnej szkoły i osoby z Torunia dojeżdżają do nas do Grudziądza. 
Pole Dance Studio Świecie i Grudziądz
NMW: Czym charakteryzują się zajęcia pole dance w Pole Dance Studio w Świeciu i Grudziądzu? Inne studia w Polsce przeganiają się w nowych nazwach treningów pole dance - Akropole, Power Pole, Pole Fitness, Exotic Pole - czy i u Pani są jakieś specjalne zajęcia?
PS: Stawiamy głównie na pole dance w regularnym grafiku nie mamy innych zajęć jednak co jakiś czas organizujemy tematyczne zajęcia, w tym tygodniu były to zajęcia w parach, podczas których nasze kursantki ćwiczyły razem ze swoimi mężczyznami, obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się również zajęcia ,,w poszukiwaniu kobiecości" będące połączeniem zmysłowych ruchów wplątanych w układ taneczny,  oczywiście z wykorzystaniem rurki. 
NMW: Jakie są Pani pomysły na promowanie pole dance w Grudziądzu oraz Świeciu? i od razu zapytam czy w tych miejscowościach spotyka się Pani ze złą opinią na temat tańca na rurze? Jak ludzie reagują, gdy słyszą, że jest Pani właścicielką Pole Dance Studio?
PS: Najlepszą promocją naszego studia do tej pory są nasze kursantki to dzięki nim przybywa coraz więcej zainteresowanych osób. Od przyszłego miesiąca rozpoczynamy ciąg warsztatów, w których uczestniczyć będą m.in.Patryk Rybarski czy Kasia Bigos, mamy nadzieję, że jeszcze więcej osób usłyszy o naszym studio i chętnie je odwiedzi.
Przed otwarciem studia bardzo obawiałam się złej opinii i było to winą mojego ograniczonego myślenia, które sprowadzało się do tego, że Świecie to mała miejscowość i nie będzie tak otwarta na ,,rurkę" jak Trójmiasto , co już na początku okazało się totalną nieprawdą, nasze studio szybko zostało okrzyknięte babską oazą, takiego miejsca było trzeba , kobiety chętnie uciekają z przepełnionych siłowni czy fitnessu, u nas mają komfort kameralnych grup i do tego wszyscy się znamy , czasem jest to nawet uciążliwe dla nas instruktorek bo ciężko zagonić do ćwiczenia, gdy tak przyjemnie się plotkuje :) Oczywiście żartuję...
Jakiś czas temu daliśmy wywiad do jednej z większych gazet w województwie kujawsko-pomorskim, trochę obawiałam się reakcji po publikacji artykułu jednak już dzień po wydaniu gazety podeszła do mnie przed studiem około 80-letnia Pani i powiedziała, że gdyby tylko była młodsza to na pewno by z nami ćwiczyła - do dziś mam uśmiech na twarzy jak o tym pomyślę - jej słowa wszystko tłumaczą.
Pole Dance Studio Świecie i Grudziądz
NMW: Kto uczy w Pani studiach? i dlaczego akurat te osoby? Czy posiadają one jakieś certyfikaty?
PS: Początkowo studio w Świeciu miało być moją prywatną odskocznią gdzie sama będę prowadzić zajęcia, jednak w odpowiednim czasie trafiłam na odpowiednie osoby i wiedziałam, że dzięki nim moje studio będzie o wiele lepsze.Obecnie jesteśmy cztery, wszystkie prowadzimy zajęcia i w Świeciu i w Grudziądzu, każda z nas jest inna i posiada inne ,,supermoce" . Dagmara odwieczna fanka jogi i pilatesu, zakochana w kręcącej się rurce, to ona prowadzi zajęcia ,,w poszukiwaniu kobiecości" które cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Ola ma wykształcenie sportowe,jest instruktorką fitness, najlepiej jest w stanie wytłumaczyć przełożenie pracy mięśni na poszczególne figury,w przypadku zajęć, stretchingu czy rozgrzewek. Jej zajęcia cechuje duży nacisk na rozwój masy mięśniowej. Paulina to prawdziwa fanatyczka zdrowego trybu życia, codziennie zarzuca nas przepisami na pyszne zdrowe dania, do tego jest z nas najbardziej rozciągnięta, stretching z nią to sama przyjemność. Wszystkie stale się szkolimy nie tylko z zakresu pole dance, jeździmy na seminaria gimnastyczne, warsztaty, zgrupowania sportowe -  uzupełniamy się na każdej płaszczyźnie.
Gdyby nie ,,moje dziewczyny" na pewno nie była bym tak daleko jak jestem. 
Pole Dance Studio Świecie i Grudziądz
NMW: Na jaki sprzęt do pole dance Pani postawiła (firma, parametry techniczne)  i dlaczego akurat te rurki Pani wybrała?
PS: W Ecole de Pole ćwiczyłam na rurach firmy X-pole i takie same postanowiłam kupić do mojego studia w Świeciu i Grudziądzu, są to rury statyczno-obrotowe rozmiar - tak zwane 45-tki. Jestem z nich bardzo zadowolona, służą już od ponad roku i nie było z nimi żadnego problemu. 
NMW: Co według Pani powinno się zmienić w pole dance w Polsce przez najbliższe parę lat?
PS: To co powinno, na pewno się zmieni i to tylko na lepsze. Szkół jest coraz więcej , zagraniczne gwiazdy pole dance coraz chętniej nas odwiedzają, instruktorzy wciąż pną się do góry nie pozostając w tyle za innymi krajami, jest coraz więcej możliwości wykazania się na zawodach czy pokazach i co najważniejsze coraz więcej osób chętnie w nich uczestniczy. Oby tak dalej !